Дефектните автомобилни гуми са четири пъти по-опасни от шофирането в нетрезво състояние!

Дефектните гуми допринасят за около 7500 смъртни случая или сериозни наранявания по пътища на Обединеното кралство, според ново проучване на Halfords. Шокиращите 25 процента от автомобилите по пътищата там може да се движат с една или повече потенциално опасни неизправности в гумите, според данни от проучване на 1500 превозни средства, паркирани на летищата Гетуик, Единбург и Манчестър.

Проучването, проведено през последните няколко седмици от техници за гуми на Halfords, провери над 6000 гуми на случаен подбор на автомобили на паркинги на летището за дълъг престой. Установено е, че над една четвърт от автомобилите имат поне една опасно износена или повредена гума, изискваща незабавна подмяна.

В резултат на своето изследване Halfords сега изчислява, че 7500 смъртни случая и сериозни наранявания по пътищата на Обединеното кралство имат дефектни гуми като допринасящ фактор – това е 50 пъти повече, отколкото според официалните статистики, и предполага, че по отношение на нараняванията и смъртните случаи дефектните гуми са четири пъти по-опасно от шофирането в нетрезво състояние. Общо 30 000 души загиват или са тежко ранени по пътищата на Обединеното кралство годишно.

„Повече от една на всеки четири коли се движат със смъртоносни гуми и новото правителство ще трябва да предприеме действия, за да предотврати касапницата по пътищата“ – казва Греъм Степълтън, главен изпълнителен директор на Halfords, следвайки това, което компанията нарича „най-голямата в Обединеното кралство някога преброяване на гуми“ – „Това е смъртоносното наследство от кризата с цена на живот. „Цикълът на смяна на гумите е далеч назад от преди пандемията, тъй като хората продължават да се борят с домакинските сметки. Хората правят труден избор за това как да харчат парите си и за съжаление пътната безопасност остава на заден план.“

Липсата на видима пътна полиция е друг потенциален фактор зад големия брой хора, които рискуват да шофират с дефектни и незаконни гуми. Греъм предполага, че на „разтегнатите“ полицейски сили им липсва дори основно оборудване за идентифициране на дефекти в гумите, когато присъстват на инциденти, което означава, че опасните гуми не са обхванати от официалните статистики – най-новите правителствени данни показват, че по-малко от 150 смъртни случая или сериозни наранявания са причинени от гуми с дефекти.

Halfords, който притежава гаражния бизнес Autocentres, се ангажира да дари уреди за измерване на дълбочината на протектора на гумите на полицейските сили на Обединеното кралство с оглед да има по един във всяка патрулна кола в страната. Стейпълтън също така иска ново правителство да бъде по-строго по проблема чрез кампании за осведомяване и по-строго правоприлагане.

„В момента имаме абсурдна ситуация, при която едно превозно средство може да влезе в гараж, да бъде установено, че има незаконни гуми или спирачки, и въпреки това няма нищо, което да го спре да бъде изгонено“ – казва той – „Едно решение би било всички сервизи да бъдат упълномощени да качват регистрационните номера на превозните средства нарушители в системата за автоматично разпознаване на номерата, използвана от полицейските сили.“

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *