За повечето хора е трудно да избегнат монотонните дейности по време на работа – попълване на Excel, отговори на корпоративни мейли, попълване на таблици за самооценка и други подобни.
Работещите често смятат, че най-продуктивният подход, когато се сблъскат с такива задачи, е да се опитат да се преборят със скуката, като упорстват да ги отметнат наведнъж. Нови изследвания обаче показват, че това може да не е най-добрата стратегия. Опитът за постоянство в скучните задачи всъщност може да навреди на продуктивността ви при следващите. За това е по-добре да редувате досадните ангажименти с тези, които смятате за вдъхновяващи.
Скуката има важна цел – подобно на болката, тя сигнализира, че трябва да спрем това, което правим, и да намерим алтернативен начин да използване на ума си, казва Кашър Белинда, асистент по мениджмънт в бизнес колежа Мендоза в Нотр Дам и съавтор на изследването. „Ако поставите ръката си върху горещ котлон, болката ви казва да я отдръпнете“, казва той. По същия начин действат и досадните задачи“, казва Белинда.
Цялата статия от Тук