Свободните площи на бул. „Витоша“ в София са се покачили до 3% през второто тримесечие, докато в ритейл парковете почти липсват незаети площи, сочат данни на консултантската компания Colliers International.
На бул. „Витоша“ преобладаващи са търговците от сегмент мода с дял от 34%, следвани от заведенията с 24%, като това не включва заетата от тях част от улицата.
В търговските центрове средното ниво на незаети площи е 3,2%, като над половината от празните площи са концентрирани в два проекта, докато в установените проекти почти липсва предлагане.
Усвоените пространства в търговски центрове през първото полугодие възлизат на над 8440 кв.м. В този обем не влизат премествания на търговски обекти в рамките на един и същ търговски център. Близо 60% от тези площи са в резултат на две сделки.
Предлагането на модерни търговски площи в София остава концентрирано в осемте големи търговски центъра с общ обем от над 356 000 кв.м. На главната търговска улица – бул. „Витоша“ има функциониращи 31 300 кв.м площи, а в четирите работещи ритейл парка в столицата – 69 300 кв.м.
Консултантската компания отбелязва тенденция към отваряне на повече монобрандови магазини. Това е признак за развитие на пазара, тъй като самостоятелната концепция дава възможност за по–добро представяне на конкретна търговска марка, посочват от Colliers. Част от еволюцията на търговията е и фактът, че все повече търговци планират модерни аутлет формати, изнесени в самостоятелни обекти.