Следващото десетилетие ще бъде решаващо за автомобилния сектор в Европа, тъй като той е изправен както пред натиска за декарбонизация, така и пред жестоката конкуренция от страна на Китай.
„Или ще успеят да пуснат на пазара продукти, които са конкурентоспособни като цяло, или няма да успеят. Това е много просто“, коментира пред POLITICO Педро Пачеко, вицепрезидент на отдела за автомобилни изследвания в консултантската компания Gartner.
Предишната Европейска комисия стартира Европейската зелена сделка, чиято цел е блокът да стане климатично неутрален до 2050 г. – и намаляването на емисиите от автомобилите играе ключова роля. По онова време изменението на климата беше основен приоритет в Брюксел, а комисарите се надпреварваха да провеждат срещи с Грета Тунберг и други представители на протестиращи екологични групи.
Цялата статия от Тук