85 г. от Втория Варненски автомобилен събор: първи стъпки за българския моторспорт

Интересна подробност от Втория Автомобилен събор във Варна, проведен на 19 август 1939 година (който е и последното автомобилно състезание у нас преди началото на войната), е техническата и финансова подкрепа за наградния фонд, оказана от страна на няколко автомобилни представителства. Вносителят на Ford „Алемит кар къмпани“ дава купа „Ford“ и предоставя възможност на всички състезатели с автомобили от същата марка за безплатен преглед и реглаж в гаражите на представителството в няколко различни града на България. Вносителите на Opel братя Габровски дават награда от 3000 лева за най-добре класирал се състезател с автомобил от същата марка. Най-високата парична премия е отпусната от представителството на Mercedes-Benz, „Комерциум“ АД, и възлиза на 5000 лева. Фирмени купи раздават още представителствата на Chevrolet и Fiat. Отделно от тях организаторите на състезанието от Българския автомобилен и туринг клуб дават по 6000 лева за първо място в Първа и Втора категория (автомобили с работен обем съответно над и под 1500 куб.см).

В крайна сметка, въпреки големия брой желаещи, на старта се осмеляват да застанат само осем състезатели – шестима от втора и двама от първа категория. Пускането на автомобилите става на интервали от по 5 минути, като първият от тях потегля в 05.05 ч сутринта. Съгласно правилника на състезанието всеки участник трябва да измине разстоянието с определена средна скорост, но „тъй като амбицията между отделните конкуренти е голяма, уточнява вестник „Дневник“, още от старта скоростта бе дигната до максимум.“ 

View all posts by AUTO BILD

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *