Под мъдрото управление на Терзиев, ПП, ДБ и „спасителите“ на София столичният автотранспорт остава без пари дори за заплати. Заради сгрешената рамка за финансиране на градския транспорт скоро автобусният транспорт ще мине на междуселски разписания, а по някои линии го чакайте на високосна година, написа в профила си във Фейсбук общинският съветник и зам.-председател на Комисията по транспорт в СОС и заместник-председател на ВМРО Карлос Контрера. Той миналата година подава сигнали, че кризата в транспорта на София се задълбочава, но от новата управа на общината не взимат никакви мерки.
Каква е картината в момента:
„Автотранспортът има да получава над 10 млн. лв. до м. август 2024 г. от Столична община, но Терзиев не му ги плаща. Оправданието – държавата не превела пари. А какво направиха да се реши проблема – нищо и половина! Когато февруари-март предупреждавах, че така ще стане, разни розово-лилави общинарчета ми се смееха. Когато предложих да променим параметрите, да увеличим общинското финансиране, за да има буфер, защото парите за компенсации от държавата не са сигурни – пак ми се смееха. Предложих да завишим и приходите на ЦГМ от карти и билети – смях. Сега ги слушам, че се хвалят с преизпълнение точно на тези приходи, за което нямат заслуга. Отхвърлиха ми предложенията нагло и арогантно. Сега общината е в ситуация да не може да плати и по-малкото. Предупреждавах, че така ще стане, заседанията са публични и може да се чуе кой какво е казал на дискусията. Може да се види как един „разбирач“ от „Демократична България“ гарантира, че всичко ще е точно. Ама не е!“, обяснява зам.-председателят на транспортната комисия в СОС.
От изброените проблеми Контрера прави констатацията, че към днешна дата сме в ситуация автотранспортът да няма пари за аванс на работниците и служителите, да няма пари да си плати задълженията за ДДС, да няма пари да си плати лизингите, горивото.
„В същото време има да взема 10 млн. лв. от Столична община, които Терзиев не плаща. Абсурд не, ами абсурд на квадрат!“, гневи се още Контрера.
Standartnews.com