Сградата на ЦУМ в центъра на София ще бъде трансформирана в две фази и ще включва изложбени зали, музей на розовото масло, магазини, заведения за хранене, петзвезден хотел. Предвижда се сградата да бъде маркетинг, търговски и туристически център за популяризирането на България като желана дестинация, съобщи Ахмед Насър, основател и директор на компанията Antika World, която ръководи проекта за трансформация на емблематичната сграда.
Работата по проекта е започнала преди година и половина във връзка с изложба на древноегипетски паметници в София.
ЦУМ след трансформацията. Визия: Antika World
„Имаме интегрирана концепция как да трансформираме сградата, планираме да включим различни дейности, свързани със забавления, култура, бизнес дейности, ще има и хотелска част“, каза Насър. Той уточни, че трансформацията на сградата, която е с обща площ от близо 50 хил. кв. м, е изцяло български проект. „Имаме регистрирана компания в България и искаме проектът да бъде мост за сътрудничество не само между България и Египет, а и между ЕС и арабските държави“, допълни Насър.
В подземната част ще има две изложбени зали за българската и египетската история, музей с работилница за розово масло и зала за забавление на деца. Предвидени са и пространства за представяне на различни бизнеси от Египет, както и на български марки и продукти. От първия до четвъртия етаж ще бъдат разположени търговска част, заведения за хранене, СПА център, петзвезден хотел. Предвидени са също конгресна зона и пространство за споделена работа, бизнес център и акселератор. Ще има и обособена част за научноизследователска дейност.
ЦУМ след трансформацията. Визия: Antika World
Насър уточни, че наемите на търговските площи в ЦУМ ще бъдат между 50 и 70 евро на кв. м. Агенцията за недвижими имоти „Явлена“ е ангажирана за посредник в привличането на наематели, като вече има заявен интерес.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.