Бедните българи плащат колосална сума от половин милиард в дните на Черния петък. Това е рекорд за последните години!
Очакванията са, че продажбите ще са около 500 милиона лева, което е повече от миналата година, каза в интервю за БТА председателят на Управителния съвет на Българската Е-комерс асоциация (БЕА) Жанет Найденова.
Проучване на компанията за маркетингови анализи „Кантар“ (Kantar), реализирано по поръчка на „еМаг“, показва, че трима от всеки четирима българи, живеещи в градовете, възнамеряват да закупят поне един продукт по време на кампанията.
„Проучванията показват, че над 70 на от българите са пазарували тогава, а по данни на БЕА само за периода 17, 18 и 19 ноември 2023 г. онлайн продажбите са надхвърлили 250 млн. лева, като до края на ноември 2023 г. са реализирани онлайн покупки на стойност над 400 млн. лева“, каза Найденова.
„Черният петък“ вече започна в България. Кампанията е една седмица по-рано от Black Friday в САЩ, който по традиция е последният петък на ноември след Деня на благодарността, отбеляза тя.
Потребителите промениха своите навици и очакват с нетърпение „Черния петък“, като датата при различните онлайн магазини варира през целия месец ноември. Покупките по време на кампанията за някои от големите онлайн магазини и платформи представляват около 25-30 на сто от годишния оборот, анализира Найденова.
Според нея това не е просто търговска кампания, а доказателство за развиващите се навици за пазаруване, като хората не само разпознават и биха участвали в кампанията, но и планират покупки от различни продуктови категории. Огромият брой нови клиенти, които всяка година се привличат чрез кампанията „Черен петък“, е ясно доказателство за продължаващото нарастване на доверието в електронната търговия и популярността на кампанията, в която потребителите намират изгодни оферти за своя вкус и бюджет, смята тя.
Сред най-купуваните стоки по време на „Черния петък“ са дрехи, обувки, парфюми, лична грижа и козметика, детски стоки, продукти за ежедневието и домашния любимец, бяла и черна техника, големи и малки домакински уреди, мебели и стоки за дома, телефони, лаптопи, таблети и различни компютърни аксесоари, гуми, авточасти и автоаксесоари, и др. Миналата година по време на кампанията българите са похарчили средно над 620 лв., което е със 120 лв. повече в сравнение с похарчения бюджет от средно 500 лв. по време на кампанията през предходната година, посочи Найденова.
Standartnews.com