Започва най-големият проект в историята.

Започна най-големият проект в историята, който изцяло ще промени световната икономика: 52 милиарда соларни панела скоро ще покрият американската пътна мрежа.

Изследователи от Китайската академия на науките, университета „Цинхуа“, Китайската академия по геонауки и Колумбийския университет са предложили историческа инициатива, която може да доведе до покриване на основните световни магистрали със слънчеви панели, предава safenews.bg.

Новаторската инициатива може да осигури до 60 % от световното потребление на електроенергия през 2023 г.

Покриването на магистралите със слънчеви панели значително намалява въглеродните емисии и загубите от трафика. Става въпрос за разгръщането на соларната технология по цялата световна мрежа от магистрали, която се простира на 3,2 милиона километра. По този начин изследователите изчисляват, че годишно могат да се генерират до 17,578 TWh електроенергия. Тази цифра се равнява на повече от 60 % от потреблението на енергия през 2023 г. Това би могло да компенсира до 28% от глобалните въглеродни емисии и да намали броя на пътнотранспортните произшествия с 11%.

„Това наистина ме изненада“, казва Линг Яо, водещ автор на изследването, „Не осъзнавах, че само магистралите могат да подпомогнат разполагането на толкова големи фотоволтаични инсталации, които да генерират повече от половината от световното търсене на електроенергия и значително да облекчат натиска за намаляване на глобалните въглеродни емисии.“

Над 50 милиарда соларни панела

Пилотни проекти за покриване на магистрали с технология на соларни панели вече са успешно реализирани в САЩ, Китай, Германия, Австрия и Швейцария. Все пак, въпреки че данните показват обещаващи резултати, е важно да се вземат предвид ограниченията на количественото изследване. В своя документ изследователите признават колко различни са климатичните условия по света. Тази вариативност на климатичните промени би повлияла на ефективността на слънчевата покривна система от „пространствено диференцирани колебания“. Освен това компенсирането на въглеродните емисии до голяма степен зависи от изместването на електроенергията, базирана на изкопаеми горива. Това зависи от структурата на регионалното електроснабдяване, ефективността на мрежата и загубите при пренос. Освен това въглеродният отпечатък от изграждането на покривната система би могъл да неутрализира ползите от въглеродните емисии за 1,1 г.

Допълнителните предизвикателства, свързани с изграждането на магистралната система, включват приблизителната цена на строителството и необходимостта от редовна и енергична поддръжка на системата. Въпреки това предложената инициатива предлага обещаващи данни за увеличаване на използването на слънчевата енергия като източник на енергия.

Зелено бъдеще: към първата в света фотоволтаична магистрала

Макар че проектът все още се счита за проучвателен и ако бъде реализиран, ще има високи логистични и икономически разходи, бъдещето е обещаващо. Иновативни и радикални решения като глобална мрежа за покриване на магистрали със соларни панели са идеи, които стават все по-актуални, тъй като светът става „зелен“. Макар че изследването може да се основава на хипотетични данни, мисленето извън рамките на проекта е това, от което светът отчаяно се нуждае. За да се насърчи радикалният преход от енергия от изкопаеми горива към зелена енергия, трябва да се обмислят радикални и почти нереалистични идеи. Докато светът навлиза в петата индустриална революция, никога досега технологичните иновации не са били толкова силни, колкото днес. Иновациите в областта на зелената енергия са в своя пик и глобалната мрежа от соларни панели не е въпрос на „може би“, а на „кога“.

Изследванията, проведени в рамките на „Бъдещето на Земята“, показват обещаващи резултати, базирани на данни.

Ако се реализира успешно, проектът би могъл да генерира до четири пъти повече енергия, отколкото се произвежда годишно в Съединените щати.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *