Какъв е бил хонорарът на Джон Малкович за „Оръжията и човекът“?

20 015 лева ще върне Народният театър „Иван Вазов“ на публиката, която беше възпрепятствана да влезе в салона за премиерната постановка „Оръжията и човекът“ в началото на месеца. Хонорарът на режисьора Джон Малкович е предмет на договорни отношения и конфиденциалност, затова от първата сцена не го коментират.

Неговото възнаграждение не е „сензационно“, казват от там, а е същото, като на всички останали режисьори, работили в Народния театър, и е многократно е покрито от приходите на представлението, в размер на 277 830 лева, и представлява 0,53% от разходите за възнаграждения на театъра към 31 октомври 2024 г.

От театъра казват, че големият интерес към пиесата води до заключението, че публиката вече е дала своя отговор дали „Оръжията и човекът“ има или няма място в репертоара.

Ръководството информира днес медиите, че „общата щета за театъра се равнява на 77 890 лева, които биха получили, ако върху тези продадени билети се начисли и субсидията от страна на Министерството на културата“.

Според директора Васил Василев, твърденията за финансовото състояние на Народен театър „Иван Вазов“ са опит за подвеждане на публиката.

Реализираните приходи от началото на 2024 г. до момента са над 2 400 000 лева, като от тях приходите от началото на октомври и ноември, са над 560 000 лева.

„Системата на финансиране на държавните културни институти и прилагането на делегиран бюджет стартира през 2011 година. За периода от 2011 г. до 2024 г. Методиката за преизчисленията на средствата по чл. 23а от Закона за закрила и развитие на културата търпи промени, както по отношение на компонентите, така и на периодите за извършване на преизчисление на полагаема субсидия. При компетентното коментиране на финансовото състояние на който и да е български театър, трябва да се има предвид, че бюджетът се изчислява за период 01.01 – 31.12., а сезонът на организациите е от 01.09 до 31.07. В началото на новия сезон обичайно се трупат повечето разходи поради работата по нови спектакли, а приходите се засилват с наближаване на премиерите на същите. Това не е новина, а факт вече 13 години поради методиката на финансиране“, обясняват от театъра.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Автор: Труд онлайн

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *