Партиите в надпреварата за президентските избори в САЩ инвестират повече от всякога в достигането на по-млада аудитория, особено до представителите на Gen Z, в опит да спечелят повече гласове.
Това може да се окаже по-трудно, като се има предвид все по-сложната връзка на това поколение с политиката и гражданската активност.
Тенденцията показва, че някои представители на поколението Z гласуват по-малко от възрастните избиратели, а други бързо губят вяра в политическата система, което затруднява партиите да спечелят доверието им. Нарастващата популярност на социалните мрежи допълнително усложнява това, принуждавайки политическите субекти да адаптират към тях своите стратегии и послания, отбелязва Euronews.
Според доклад Society Watch 2024 на Националния център за социални изследвания, до 2030 г. Gen Z вероятно ще съставлява 25% от електората, което прави още по-важно за партиите да се обърнат към тази демографска група.