Когато хората се завърнат у дома след почивка, те селектират снимки и подреждат сувенири, за да запазят спомена за преживяното. Комуникационната агенция ItalyComunica предлага на туристите друг начин да отнесат частица от Италия.
Става дума за метални консерви, пълни с 400 милилитра „100% автентичен въздух“ от местността до езерото Комо – зашеметяващата дестинация в Италия, която става все по-популярна с всяка изминала година. Цената е около 9,90 евро за кутия.
Този иновативен сувенир предлага директна връзка с красотата на езерото Комо, известно не само с живописните си гледки, но и с връзките си с холивудски звезди като Джордж и Амал Клуни, които притежават вила в близост. С над 5,6 милиона посетители през 2023 г. езерото продължава да привлича тълпи от хора.Тази странна идея идва от Давиде Абанале, маркетинг експерт, който е вдъхновен да създаде сувенири на тема езерото Комо, след като забелязва как американските градове предлагат подобни, докато е на медения си месец през 2022 г. Първоначално той продава плакати за езерото Комо чрез своя сайт за електронна търговия, но го обзема желанието за нещо ново и лесно откриваемо за туристите – нещо запомнящо се, забавно и дори смело. Така се ражда концепцията за „въздух в кутия“, която ItalyComunica се надява да бъде следващото голямо нещо в индустрията за сувенири.
„Това не е обикновен продукт; това е спомен“, казва Абанале в интервю за CNN. Той добавя, че след като туристите отворят кутията си с въздух от езерото Комо у дома, те могат да я използват като място за поставяне на писалки – това ще им напомня трайно за пътуването.
Не всички обаче са щастливи от тази идея. Алесандро Рапинезе, кметът на Комо, изрази предпочитанието си към по-традиционни сувенири, като известните копринени шалове в региона. „Това е уникална концепция, но не е за всеки“, каза той. „Като кмет на един от най-красивите градове в Италия, ако хората искат да вземат у дома малко от нашия въздух, това е добре, стига да имат и прекрасни спомени.“
Абанале признава, че концепцията не е съвсем нова. Той черпи вдъхновение от места като Неапол, където кутиите пълни с местен въздух са популярни от години.
Всъщност няколко дестинации по света предлагат подобни сувенири. През 2020 г. една компания бутилира въздух от Англия, Шотландия, Уелс и Северна Ирландия за граждани на Обединеното кралство, които са се преместили да живеят в чужбина. Исландия и Канада също предлагат въздух в кутии – канадските компании отбелязват скок в продажбите през 2015 г., когато търсенето нараства сред клиентите им от Китай.