Пазаруването онлайн е чудесно, стига да знаеш какво искаш. То обаче много бързо може да се превърне в страшна досада, ако ти се налага да проучваш задълбочено. Не дай Боже да трябва да четеш характеристиките на два продукта и да се опитваш да избереш по-добрия. За капак на всичко сайтовете постоянно те заливат с нови и нови оферти, което означава още проучване и още обмисляне на покупката. Всичко това може прогони немалко клиенти и накрая да се окаже, че изобилието от оферти и информация нe помага на търговците, а им вреди.
Според скорошно проучване на международната консултантска компания Accenture сред 19 хил. потребители 74% от участниците казват, че са се отказвали от онлайн покупка поне веднъж през последните три месеца, защото са се чувствали „бомбардирани“ от съдържание и уморени от усилията за взимане на решение. Хората, дали такива отговори, са пазарували дрехи (79%), самолетни билети (72%) и дори храна (70%), пише BusinessInsider.