Чийзбургерът е най-поръчваната храна през платформата Takeaway.com

Най-скъпата поръчка за храна през годината през платформата за онлайн доставки Takeaway.com е от Благоевград. Направена е в събота и е за за бургери и гарнитури на стойност 1872 лв. Клиент от София пък е направил 701 поръчки за 12 месеца, като най-много е поръчвал рустик багета (137 пъти). Това са част от данните в традиционното представително за градското население проучване на Takeaway.com. Информацията обхваща периода юли 2023-юли 2024 и е събрана чрез вътрешни статистически измервания и онлайн анкета сред 1005 участници.

Топ 3

В топ 3 на най-поръчваните ястия през последната година са: чийзбургер, пържени картофи и пилешки бургер. Други три ястия обаче стават все по-търсени и набират скорост: пица „Направи си сам“, пица „Пеперони“ и пилешки дюнер. От напитките най-поръчвани са кока-кола, айрян, минерална вода, а „набиращи популярност“ са бира, студен чай праскова и кока-кола без захар.

Предпочитанията по градове показват доминация на чийзбургера в София, Пловдив и Варна. В Бургас обаче най-поръчвано е пилешко бонфиле, в Русе – пилешка пържола, а в Стара Загора – телешки бургер, отчита Takeaway.com.

Дните с най-много поръчки през Takeaway.com са 8 март, 14 февруари и 15 декември. Велико Търново е градът с най-голям процент поръчки през уикенда, следван от Габрово и Стара Загора. Габрово води по поръчки за взимане от място, следван от Видин и Сливен. А Перник е лидер по поръчки за закуска, следван от Враца и Хасково. София пък оглавява класацията за най-много поръчки, направени късно през нощта, следван от Пловдив и Варна.

Хранителни навици

Почти 80% от българите посочват, че за тях е от съществена важност храната, която консумират, да е автентична, с проверени и близки до дома съставки. Българската, италианската и американската кухня доминират в поръчките през Takeaway.com, но интересът към тайландски, ориенталски и японски кулинарни вкусове расте. Това показва социологическо проучване на „Прогрес консулт“ по поръчка на онлайн платформата сред повече от 1000 жители на големи градове.

По света иновациите и експериментирането в кухнята са водещи трендове, но те, оказва се, не са толкова съществени за българските потребители. Друга популярна тенденция – нощното хранене и предпочитанията към храни, вдъхновени от филми и знаменитости, също не намира достатъчно фенове в България, отчита социологическото проучване.

„Българските потребители дават приоритет на автентичната кухня, ценят прозрачността и проследимостта, фокусират се върху това откъде идва храната им и как е направена“, обобщава Юлиана Хартарска, кънтри мениджър на Takeaway.com за България.

Почти 94% от анкетираните вярват, че храната има значителен принос за здравето им, а пък 83% активно търсят по-здравословни опции при поръчката за вкъщи.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *