Този сценарий звучи ли ви познато? Колега се приближава и пита: „Хей, какво ще правиш този уикенд?“ Казвате, че не сте сигурни, вероятно нищо особено… Колегата веднага споделя собствените си ярки планове: „Отиваме в къща на еди-кое си езеро с камина и барбекю“. Или: „Ще караме ски на Боровец, а другата седмица летим за Италия“.
Приятелка ви звъни с интерес как се справяте с личен проблем, който сте ѝ споделили. Още на второто изречение ви прекъсва, за да заяви как тя е преодолявала подобна ситуация, изтъквайки силата и твърдостта на характера си.
Така това, което е изглеждало като искрено изразяване на интерес към вас, изведнъж се превръща в шанс за отсрещната страна да се похвали, оплаче или просто да сподели нещо за себе си.
Алисън Ууд Брукс, професор в Harvard Business School и автор на книгата Talk: The Science of Conversation and the Art of Being yourself, нарича тази тенденция „бумераскинг“.