Има тенденция у нас да се купуват по-евтини и промоционални стоки. Китайските стоки се явяват най-голяма конкуренция на родното производство в стоките за бита и дрехите. Това каза зам.-председателят на Българската ритейл асоциация Аксиния Баева в предаването „Събуди се“ по Нова телевизия.
Българинът харчи най-много пари именно в китайски сайтове. „Българинът е шопинг маниак, особено що се отнася до жените“, заяви Баева.
За Св. Валентин човек отделя средно 100 лева за подарък на любимия. „При парфюми и козметика българинът е похарчил средно 200-250 лева за подарък, а ако е избрал дрехи – около 100 лева“, посочи Баева.
Тя обясни, че от Българската ритейл асоциация не са усетили промяна след провеждането на бойкота на хранителни магазини в страната.
„Хората пазаруват все повече онлайн и това ще продължи. Онлайн търговията е „детето-чудо“. Пазарът се преструктурира. Търговците работят в много засилена конкурентна среда и то в онлайн среда“, добави Баева.
Спадът в различните сектори на бранша е между 10-15% годишно, допълни тя.