Live Nation: Бизнесът ни с концерти в САЩ се възстанови

Главният изпълнителен директор на Live Nation Entertainment Майкъл Рапино заяви, че бизнесът с концерти на компанията в Съединените щати е „напълно работещ“ в момента след повече от година проблеми, свързани с коронавирусната пандемия, пише CNBC.

Това се случва в момент, в който здравните власти са все по-притеснени за силно заразния вариант Делта на Covid-19 и призовават хората да се ваксинират, за да получат защита.

„Много сме развълнувани за американския пазар. Знаете, 70% от нашия бизнес е в САЩ и Великобритания. Тези два пазара изглежда са напът“ към възстановяването, допълва Рапино.

„В Америка сме напълно отворени на този етап“, допълва той.

По думите му Live Nation, собственик на Ticketmaster, стои зад 30 национални турнета в амфитеатри при пълен капацитет, започващи от тази седмица. По-късно през юли ще проведе фестивала Rolling Loud в Маями, на който се очаква да присъстват около 200 хил. души. Според Рапино това лято ще има 10 до 15 фестивала в Съединените щати.

Той очаква европейският пазар на Live Nation да бъде отворен отново по-късно това лято или през есента. Азиатският бизнес няма да е възвърне поне до началото на следващата година заради забавяне на ваксинациите срещу Covid-19.

Live Nation няма да препълва графика си с концерти, за да компенсира изоставането при изпълнителите, причинено от пандемията, твърди Рапино.

„Ще се уверим, че няма… да сложим четири концерта в една седмица и вие да трябва да избирате един“, допълва главният изпълнителен директор. „Ще ги разпрострем в рамките на няколко години на няколко пазара“.

Въпреки че предпандемичната „магия“ от концертите на живо се е възвърнала, Рапино твърди, че един аспект от преживяването, който се променя, са разплащанията на местата на концертите.

„Използвахме Covid, за да възстановим много инфраструктурни програми, продукти около Ticketmaster, но безконтактните разплащания беше голямо постижение, за което ускорихме работа“, коментира Рапино, който ръководи Live Nation от 2005 г.

По време на пандемията Live Nation придоби мажоритарен дял във Veeps. Основаната от двама от членовете на рок групата Good Charlotte, Veepls помага за провеждането на онлайн концерти на живо, за които се продават концерти. Популярността на такива събития преживя бум през последната година, тъй като изпълнителите потърсиха начин да се свържат с феновете във времето на социално дистанциране.

Според Рапино виртуалните концерти до голяма степен ще служат като „комплимент“ за феновете, които не могат да посетят лично концерт на живо.

Цената на акциите на Live Nation приключи борсовата сесия в четвъртък с 1,8% понижение. От началото на годината стойността на книжата е скочила с 11,7 на сто.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Миглена Иванова

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *