Министър Божанов представи идеите си за електронно управление пред IT общността във Враца

Кибер хигиената, добрите практики и дигиталната грамотност са сред основните политики, залегнали в плановете на Министерството на електронното управление (МЕУ), заяви министър Божидар Божанов на среща с IT сектора във Враца.

Към тях той добави и вече популярната тема за киберсигурността, чието значение стана още по-видимо покрай войната в Украйна.

“Грижим се държавата да спазва добри практики и кибер хигиена, да си споделяме индикатори с други държави. Например в при посещението и в рамките на двустранните отношения със Северна Македония имаме уговорка да споделяме индикатори на компроментиране между двете държави”, разказа той.

Министърът посочи фейсбук като най-използвана платформа за дезинформация в България. Той се е свързал с хора от екипа на социалната мрежа, като писмено е задал 13 технически въпроса, свързани с тяхната работа върху разрешаването на проблема с дезинформацията.

“Отговорът на фейсбук беше, че правят проверки. Изпратиха и доклада за координирано неавтентично поведение. В него пишеше “за януари в цял свят са открити три профила, които са споделяли координирана информация”, разказа той.

“Затова подходът ми е на европейско ниво. В момента има дискусии по Акта за цифрови услуги, където се регулират големи онлайн платформи. И там сме изпратили предложения в частта, свързана с началната страница на социалната мрежа с поленцето препоръчани за нас статии”, допълни Божанов.

На въпрос как държавата помага за дигитализирането на общините Божидар Божанов отговори, че в закона за електронно управление има два механизма. Единият е методически указания, а вторият е административно наказателна дейност – санкции и глоби за служителите, които не спазват закона и указанията.

“МЕУ подпомага общински администрации да дигитализират своите процеси. Например една иновативна община ни изпраща писмо с отворени въпроси, ние съответно връщаме отговори кое и как да се направи”, каза той.

Министър Божанов отбеляза, че министерството работи в посока до две години всички документи, които общината произвежда или търси, да бъдат електронни. Той припомни и други основни приоритети като електронната идентификация.

“Идеята е едно мобилно приложение да ни служи за всичко, когато си комуникираме с държавата. Този проект има готово техническо задание, мина през обществено обсъждане и работата по изпълнението му започва тази седмица. Очаквам наесен приложението да е готово и електронната идентификация да е факт”, добави той.

 

Източник

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *