Toblerone се откроява директно на рафтовете за шоколад в магазините. Докато другите шоколадови продукти обикновено са плоски и правоъгълни, марката на Mondelez опакова шоколада си в триъгълна опаковка. Освен това Mondelez разчита до голяма степен на имиджа на Швейцария – в крайна сметка конфедерацията е световноизвестна с висококачествения си шоколад. В съответствие с това върху опаковката е изобразен върхът Матерхорн, а под дебелия надпис Toblerone има и по-малък надпис of Switzerland.
Скоро марката ще трябва да се справя и без двете, защото зад кулисите на шоколадовия гигант се променят доста неща. Досега шоколадът за целия свят се произвеждаше единствено във фабрика в Берн. Работниците в нея настояват за шест процента по-високо заплащане. Но друг фактор предизвиква сътресения в дизайна на опаковките: Mondelez иска да премести част от производството на Toblerone от Берн в Братислава (Словакия).
Но по-ниските заплати в Словакия имат своята цена: има строги условия за използването на типични швейцарски символи. Отделна „Наредба за швейцарството“ щателно регламентира кой какви национални символи, вкл. швейцарския кръст, може да използва. Това се отнася и за Mondelez, а поради производството си в Словакия компанията е загубила това право.
Така че от средата на годината известните барчета Toblerone ще трябва да се справят без Матерхорн. Според компанията вместо него друга планина ще украсява опаковките.
„Редизайнът на опаковката въвежда модернизирано и рационализирано лого на планина, което е в съответствие с геометричната и триъгълната естетика“, заяви говорител на Mondelez пред Aargauer Zeitung. Бернската мечка, скрита в планината, ще продължи да се използва. Toblerone е измислила и решение за надписите: вместо „оf Switzerland“ ще се ползва надписа „established in Switzerland“.
Съгласно приетия през 2017 г. Закон за швейцарската принадлежност националните символи и швейцарските кръстове не са разрешени върху опаковките на продукти, които не отговарят на критериите за швейцарска принадлежност.Законът постановява, че поне 80% от суровините в продукта, който използва швейцарски национални символи или твърди, че е „произведен в Швейцария“, трябва да са наистина Швейцария. Делът е 100% за млякото и млечните продукти. Основната работа по производството на швейцарски продукт също трябва да се извършва в Швейцария. Изключения се правят за суровини, които не се намират в конфедерацията, като например какаото.