Офис комплексът в кв. „Младост“ ще добави още зелени площи, публични пространства, събития, културни прояви и произведения на уличното изкуство.
Ново пространство за съвместна работа с 80 места се очаква да отвори врати в Сграда 10 на Бизнес парк София в квартал „Младост“ до края на годината, както и да започне изграждането на нова сграда 16 до спирката на метрото.
Най-големият офис комплекс в Централна и Източна Европа представи дългосрочната си стратегия за развитие, която цели да го превърне в още по-притегателен градски център чрез повече зелени площи, публични пространства, събития, култура и разнообразни услуги.
Сред първите подобрения, създадени в партньорство с фондация „Колективът“, са трансформацията на покрив с площ над 3000 кв. м в социално място за събития, храна и срещи, нови споделени места за работа на открито, нова сцена край езерото и мащабни произведения на уличното изкуство.
В Бизнес парка вече работят и десет ателиета на популярни артисти, които организират различни работилници и събития за обитателите и посетителите. Всички нови функции и пространства ще бъдат представени за първи път с фестивал “Паркът” в края на юни.
“Днес столицата има нужда от повече качествени публични пространства извън центъра и ние искаме да превърнем Бизнес парка още повече в парк, като го наситим с още зеленина, съдържание и култура и започнем да предлагаме нови услуги, събития и активности за нашите обитатели и посетители”, разказа Екатерина Радева, ръководител Специални проекти и ESG инициативи в Бизнес парк София.
Целта на дългосрочната трансформация е Бизнес паркът да се развива като вторичен градски център и място за обществено обслужване, отдих и рекреация на всякакви възрастови групи, да отговаря на нуждата от социална инфраструктура в тази част на града и да служи като пример за устойчиво развитие на подобни отворени комплекси както у нас, така и на глобално ниво.
Плановете кореспондират с Визията за развитие на Столична община като компактен и мултифункционален град, както и с глобалните градоустройствени тенденции и концепцията за 15-минутния град, който предлага всички услуги на една ръка разстояние.
Консултанти в създаването и реализацията на стратегията са архитектурното бюро Gensler, дългогодишните проектанти на парка „A и A Aрхитекти“, Фондация „Колективът“ и комуникационните агенции NEXТ-DC и Imp-Act Agency.
Градските активисти от фондация „Колективът“, познати с инициативи като “Реките на града” и “100 стола”, вече работят по активирането на новите публични пространства и създаването на улично изкуство в Бизнес парка. Техните урбанистични и архитектурни проекти са подготвени след голямо проучване и серия от работилници, в които вземат участие близо 500 души от наемателите, обитателите, съседите и посетителите на Бизнес парк София.
Над 70% от всички участници в допитванията посочват, че биха искали да посещават повече културни събития и мероприятия, посветени на каузи в парка, както и че биха искали повече зони за работа, срещи и хранене на открито.
Потенциалът на новите социални пространства ще бъде представен за първи път с фестивал „Паркът“ между 23 и 25 юни, който включва богата програма от музика и концерти, занимания за деца, съвременно цирково изкуство, уроци по танци, работилници и още събития.