Децата са най-голямото богатство – те са надежда и любов .

Децата са най-голямото богатство – те са надежда и любов и затова те са най-добрата инвестиция. Ето защо е важно да ги обучаваме, възпитаваме, насърчаваме, подкрепяме и учим, за да създадем достойни хора, знаещи и можещи, които със самочувствие ще опознават и преоткриват света.

Училището е място, което очертава целия път на развитие на човека. То разкрива светове, създава ситуации, учи да ценим приятелството и оформя бъдещето.

Днес качественото образование се обуславя, както от високия професионализъм на учителя, съвременната материално-техническа база, съвременните компютърни и информационни технологии, така и от способността на учителя да превръща учениците в свои партньори, които вече не са обекти, а са субекти на учебно-възпитателния процес.

Детското развитие

Детското развитие е процесът, през който детето придобива физически, когнитивни, емоционални и социални умения и способности, които му позволяват да се вписва и функционира в света около него. Този процес започва от раждането и продължава през детската и юношеската възраст.

Развитието на детето е индивидуален процес и се движи с различни темпове, като водеща роля има детето. Затова ние в образователен център „Йота“ наблягаме на всички аспекти на развитие на детето.

Физическо развитие:

Това е растежа на тялото, моториката и физическите способности на детето. Това включва развитието на фината и грубата моторика, координацията, баланса, силата и гъвкавостта.

Когнитивно развитие:

Отнася се до развитието на умствените способности на детето – възприятие, внимание, памет, мислене, решаване на проблеми, езикови умения и креативност.

Емоционално и социално развитие:

Включва развитието на емоционалните регулации и умения за управление на емоции, развитието на самосъзнание и самооценка, както и развитието на социални умения, комуникация, взаимодействие с други хора и разбиране на социални норми и правила.

Реч и езиково развитие:

Включва развитието на уменията за комуникация, реч, езиково разбиране, речева артикулация и разширяване на речника.

Координация на сетивата:

Включва развитието на сетивните способности на детето, като визуално възприятие, слух, допир, вкус и нюх.
За да помогнем на детето в неговото развитие, е важно да му предоставим подходяща и стимулираща среда, взаимодействие и игри, които са подходящи за възрастта и развитието му.

Творчество и образование ръка за ръка.

Творчески занимания, свързани с усъвършенстване, работата в екип, изработване на проекти по учебния материал, АРТ ателиета и творчески работилници са в основата на всички развиващи занимания.

Организиране на тематични седмици и провеждане на дискусии за ролята ни в природата и обществото, за народните традиции и обичаи, свързани с празници и тяхното празнуване са в програмите на училищното образование и при организиране на свободното време в занималните.

Процесът на обучение се основава на връзката между културата и изобразителното изкуство. Една от ключовите компетентности визира „културна осъзнатост и умения за изразяване чрез творчество“. Приобщаването на детето към културата е един от начините да се реализира тази цел. Чрез игри и музика още от малки децата разкриват тайни от заобикалящия ги свят – да могат да пеят и танцуват, да се изявяват на сцената като актьори, да изразяват своите чувства чрез пресъздаване на образи и картини. Умението да създават с ръцете си красиви творби в областта на приложните изкуства, да изпитат радостта от възможността да научат да говорят на английски език, да укрепят тялото и духа си чрез спорт и игри се формират в съвместно активно взаимодействие с преподаватели и родители.

Примерни дейности и развиващи занимания

Училищните занимални и различни клубове са подходящо място, където могат да се развиват дейности, които насърчават любопитството у децата и желанието им да опознаят света. Това се реализира чрез участие в различни занимания: арт и езикова занималня, класически балет, курс по музика, карате, модерен балет, модерни танци, солфеж, уроци по пеене, уроци по пиано, уроци по рисуване.

Ето и някои предложения за типове игри, които можете да организирате с детето. Голямо разнообразие от материали и игри могат да се намерят на книжния пазар. Много идеи могат да се почерпят и от електронните игри.

• Игри за деца, които развиват ума на детето
• Игри за деца, които развиват баланса и психиката
• Игри за уверени деца
• Игра за добродетелите
• Игра за изслушване
• Игра за презентационни умения (театър)
• Игра за недостатъците
• Игра за споделяне

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *