Къде растат патладжаните, които впечатлиха родни волейболни звезди

Качествените български плодове и зеленчуци и звездите на българския волейбол са основните герои в новата телевизионна реклама на Lidl. Като дългосрочен партньор на Българската федерация по волейбол (БФВ) вече шеста година Лидл България подкрепя националните ни отбори в този спорт. Партньорството е израз на споделеното убеждение, че спортът е важен елемент от пълноценния начин на живот на всеки човек. От голямо значение е и качественото и балансирано хранене. Точно затова Lidl избира да представи свежите плодове и зеленчуци в съвместна рекламна кампания заедно с изявени български волейболисти в лицето на Елица Василева, бивш капитан на женския национален отбор по волейбол,  и Цветан Соколов, състезател от националния отбор по волейбол      мъже.

В поредица от материали ви запознаваме с родните производители, които участват в рекламния клип на Lidl. Днес това е Георги Тошев, майстор в отглеждането на патладжани, тиквички и чушки. Започва да се занимава със земеделие преди десет години и в момента разполага с около 430 дка обработваема площ край село Стряма, Пловдивско. Гордее се, че продукцията му е сертифицирана по GLOBALG.A.P., най-популярният стандарт в света за добри селскостопански практики. Ето какво ни споделя Георги за отглеждането на висококачествена земеделска продукция, както и за участието си заедно с националите Цецо Соколов и Елица Василева в рекламата на Lidl.

– Георги, откога си партнирате с Lidl?

– С Lidl си партнираме от 3-4 години, доставяме за тях основно патладжани, но също така няколко вида чушки, тикви и карфиол и сме много доволни, че отговаряме както на техните високи изисквания, така и на очакванията за качествена продукция от страна на клиентите. Разчитаме много на партньорството си с тях, защото то ни дава надеждата, че по-малките производители могат да реализират качествената си продукция на големия пазар.

– А какъв партньор е Лидл България?

– Когато работиш със стабилен партньор, винаги е добре. Имаш предвидимост, можеш да планираш количества, които да реализираш след това.  Развитието на технологиите ни позволява да прилагаме и иновации и в нашето стопанство. Правим системен анализ на почвата, измерваме показатели като влага и др., като резултатите пък помагат за по-прецизното подхранване на тази почва спрямо конкретната култура. Инвестирали сме в нови трактори с GPS управление – компютърът, който управлява трактора, го прави с такава прецизна точност, че ни спестява разходи и време. Разбира се, има и продукция, която изисква ръчен труд. Все още няма комбайн, който да събира патладжани и чушки например. Но добрата техника помага и за намаляване на плевелите, което пък води до значително намаляване на пръсканията с препарати за растителна защита.

Знаете, че Lidl държат продуктите да са сертифицирани според високите им изисквания. Ние отговаряме на всички строги критерии, сертифицирани сме по GLOBALG.A.P. и затова доставяме за Lidl от всички артикули, които произвеждаме. Това ме кара да се гордея, че съм постигнал целите си.

– В новият рекламен клип на  Lidl, който      представя качествените български плодове и зеленчуци, Вие сте представен с Вашите патладжани. Как се спряхте на отглеждането на патладжани. Трудно ли се гледат?

– Патладжанът беше първата култура, с която стартирахме бизнеса през 2013 г. Не си спомням точната причина. Те са сезонна култура – зимата се подготвят разсадите в оранжерии, напролет садим. Продукцията излиза до      късна      есен. Ние отглеждаме сортове за прясна консумация за свежия пазар.      Разбира се, има сортове, които са за консервената промишленост, за преработка. Те стават доста по-големи като грамаж, варират от килограм до килограм и половина.

Около година след като стартирахме производството на патладжани, разширихме с люти чушки, впоследствие добавихме други и вече отглеждаме около шест сорта чушки. Включихме тиквичка, зеле, карфиол и есенни тикви. В момента сме в процес на прибиране на есенната реколта, което при нас ще продължи до декември.

– Разкажете ни повече за снимките на рекламния клип на Lidl, как премина срещата Ви с волейболистите?

– Снимачният ден беше изключително вълнуващ, най-вече заради срещата с волейболни звезди като Цветан Соколов и Елица Василева. Усмихнати и страхотни млади хора. Радвам се, че съм част от кампанията на Lidl в подкрепа на родните земеделци, защото вярвам, че е важно  каква храна слагаме на масата си. Иначе, след като рекламата излезе по телевизията, имаше доста закачки от страна на познати. Казват, че съм станал медийна звезда. Разбира се, не се чувствам звезда. Но беше истинско удоволствие да участвам. Честно казано, въпреки голямата жега, целият ден, който прекарахме в снимки, ми се стори сякаш бяха едва няколко часа.

– Имате ли любима рецепта с патладжани?

– Една от любимите ми рецепти е мусака с патладжан, т.нар. „гръцка мусака“. Много обичам и пълнен патладжан с кайма и доматен сос, пече се на фурна. А пърженият патладжан си е класика за българина. Подправя се с магданоз, аз лично не обичам (смее се).

 

Източник

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *