Пловдив остава лидер по брой търговски паркове у нас с общо шест функциониращи към края на 2023 г. с над 70 200 кв.м. отдаваема площ.
11 нови търговски парка на 11 различни локации в страната са били открити през миналата година – три от бранда Holiday Park (Стара Загора, Хасково и Перник), Търговски парк Силистра, Разлог Ритейл Парк, Търговски център Княжево (София), Retail Park Arena – Shumen, Kaufland Retail Park (Сандански), както и по един в Димитровград, Карлово и Несебър.
С това общата отдаваема площ на всички действащи търговски паркове в България към края на 2023 г. възлиза на над 501 500 кв. м, разположени в 58 обекта, според най-новия доклад на консултантската компания за бизнес имоти Colliers.
Търговските центрове в големите градове също процъфтяват, като бележат рекорден ръст в представянето си от гледна точка на високи заетост, посещаемост, обороти на търговците и наемни нива. Свободните площи в установените проекти варират между 0,1% и 5%. В резултат на силното търсене и липсата на предлагане, наемите регистрират значително повишение до рекордни за последните пет години нива, като този тренд ще продължи и през 2024 г.
В София заетостта в търговските центрове към края на миналата година остава много висока, вследствие на силната потребителска активност. Средното ниво на свободни пространства в установените обекти е 2,8% – най-ниската им стойност за последните няколко години. Няма промяна в общия обем отдаваема площ в търговските центрове през втората половина на годината, тъй като липсват нови проекти. През този период усвоените пространства в този тип формат в София са около 8500 кв. м, а за цялата година – почти 19 000 кв. м.
Незаетите площи на булевард „Витоша“ регистрират спад до малко над 1%. След като през 2021 г. търговците, опериращи в секторите Мода и Заведения, бяха с по 28% дял от площите на главната търговска улица, през изминалата година сектор Мода е затвърдил позициите си до 37%, а делът на заведенията се е свил до 24%.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.