Най-съвършената молитва към Бога е благодарствената

Най-съвършената молитва към Бога е тази, която изразява благодарност за това, което сме получили от него, за това, което вече имаме.

Това каза пред БНР доц. Костадин Нушев –  преподавател в Богословския факултет на Софийския университет „Св. Климент Охридски“, автор на книги и студии по християнска етика и православно богословие.

„Хората много често се обръщаме към Бога с просителни молитви, когато искаме да получим Божията благословия и блага. А много рядко се обръщаме с благодарствена молитва, с която да му благодарим за това, което имаме. Затова Църквата ни казва, че в християнството най-съвършената молитва е тази, която е израз на благодарствено отношение и прослава към Бога. Но много трудно ние достигаме до това безкористно и съвършено общение и отношение към Бога. Много често ние прибягваме към молитвата едва когато сме усетили някаква празнота в живота и бихме искали Бог да я запълни с неговото всемогъщество и с преизобилната сила, която той има да бъде източник на всички блага“, обясни богословът.

По думите му, когато говорим за Христос като спасител, имаме предвид цялото му земно служение – идването му, въплъщението му, раждането му, учителското му служение, доброволната смърт, възкресението и възнесението:

„Чрез всички свои действия Исус Христос извършва своето спасително дело, но чрез доброволната си смърт на кръста той принася изкупление. Това е изкупителната му жертва“.

Доц. Костадин Нушев посочи, че Христос ни учи, че не всеки , който го е последвал, ще се наслаждава на безгрижен живот и на някакво земно щастие, а обратно – всеки, който иска да върви след него, трябва да се отрече от своето самолюбие и от стремежа само и единствено да получи изгода и благоденствие, защото, който иска да следва Христовия пример, също ще трябва да понесе своя кръст и да се сблъска със страдания.

„Доброволната кръстна смърт, която Христос приема заради нас и нашето спасение, е в центъра на богослужението на Разпети петък. Всички богослужения имат за цел да помогнат на вярващите християни молитвено да съпреживеят тези евангелски събития. Но и да се опитат да възприемат тази благодатна свръхестествена подкрепа, която всеки един получава чрез доброволната саможертва на кръста, която Спасителят дава за всички нас“, подчерта доц. Нушев.

 

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *