Фалшиви Великденски промоции

Дежурните кампании с отстъпки и промоции около Великденските празници отново бяха наситени с фиктивни и съмнителни намаления, обяви Националната асоциация за защита на потребителите (НАЗП), позовавайки се на многобройните сигнали, които е получила от цялата страна, както и богат снимков материал. От НАЗП поясняват, че става дума за всякакви стоки –  яйца, козунаци, агнешко месо, декорации, битови изделия. Най-честото нарушение по магазини и пазари е слагането на етикети „намалено“, без да са показани старата цена и процентът на отстъпката. Така купувачите нямат база за сравнение и не разбират какво спестяват и дали намалението е значително, символично или фалшиво.

Немалко търговци хитруват и разполагат едни до други артикули с намалени и с редовни цени, като и на двата вида лепят етикети в еднакъв „промоционален“ цвят. Това е лоша търговска практика – купувачите, подведени от цвета на етикета, решават, че офертата е промоционална и си мислят, че пазаруват изгодно, а всъщност не е така. За такова нарушение глобата може да стигне до 50 000 лева.

Нарушение е дори когато даден артикул действително се продава с отстъпка, но не се вижда какъв е процентът на намалението и до кога продължава то. За това също се полага санкция. „Изчерпана наличност“ е другият чест проблем по време на голямото великденско пазаруване. Много хора се оплакват, че в брошурата се рекламира промоция до еди-коя си дата, а още в първия ден в магазина казват, че стоката е свършила.

От потребителската организация отбелязват като лоша практика и рекламните послания от типа „Вземи сега“, „По-изгодно“ и др. Подобни покани подтикват хората към необмислени покупки, тъй като създават усещането за изключителна оферта, която ще е валидна само за кратко, а не се знае дали утре цената на тази стока няма да се придвижи надолу или да се запази и след „промоцията“.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *