Голямото намаление. За какво да внимаваме

КЗП следи по време на „Черния петък“ правилното прилагане за съобщението за намалението на цената. Кампанията започна още в края на октомври и ще продължи до края на годината. Съобщението за намаление като маркетингов похват се използва като траен способ за привличане на клиенти“. Това каза в предаването „12+3“ председателят на КЗП Стоил Алипиев.

Европейският потребителски център – България отбелязва, че онлайн магазините се надпреварват да примамват клиенти с различни предложения. За какво е важно да се внимава? 

Кой е търговецът – всеки електронен магазин, който предлага продукти и услуги в държава от ЕС, е задължен да обяви данни за своята фирма и да даде контактите – физически адрес, имейл, телефон.

Какво се купува – дори и продуктите, които се предлагат в кампанията „Черен петък“, имат своята цена и тя трябва да е достатъчно реалистична. Независимо дали купувате дрехи, кола, умна прахосмукачка или абонамент за онлайн курсове – проверете условията, с които се съгласявате.

Колко е намалението – за да сте сигурни, че действително има намаление, вижте колко е абсолютната цена, а не какво показват процентите. Проверете колко струват същите обувки или телефона, на който сте хвърлили око, в другите сайтове.

Какво да се направи при проблем – ако има забавяне на доставката и то продължи повече от няколко дни, напишете имейл до търговеца с искане да се стигне до разрешаване на проблема. Пазете всички документи. И по-важното – прочетете ги, за да знаете какво се очаква от вас и от продавача.

Кой може да помогне, ако търговецът не го направи – при проблеми с търговец от друга страна в ЕС, Исландия, Норвегия и Обединеното кралство, може да се обърнете към ЕПЦ – България. Ако фирмата е регистрирана в нашата държава, компетентен орган е Комисията за защита на потребителите (КЗП).

Репортаж по темата можете да чуете в звуковия файл.

По публикацията работи: Лозина Владимирова
Снимка: Ани Петрова
https://bnr.bg/horizont/post/101736700/golamoto-namalenie-za-kakvo-da-vnimavame