Английски барок от епохата на Тюдорите и след тях

Концертът „Като росата на розата“ представя влиянието на Италианския ренесанс и барок в Англия от времето на Хенри VIII през Елизабетинската епоха и след нея до Хенри Пърсел при царуването на Чарлз II. Красотата и хармонията на епохата ще бъдат пресъздадени на 9 юни в пищната зала на Централния военен клуб в София, в рамките на фестивала „Софийски музикални седмици“, научи ДУМА от Борислава Лазарова, експерт комуникации и контакти с медии.

Концертът включва произведения от епохата на Тюдорите – музика от Двора на Хенри VIII чрез две негови композиции и от Елизабетинските композитори-лютнисти като Томас Морли и Уилям Бърд, за да се стигне до очарованието на „The Fairy Queen“ (Кралицата на Феите) от Хенри Пърсел от времето на късния английски барок и крал Чарлз II. Не липсва и една българска ретроспекция – „Песен на тайните“ върху „Песен на песните“ Соломонови от композитора Атанас Атанасов.

В програмата на концерта съществува както винаги синтез на изкуствата – музика, танц, театрализация, а този път е осъществен чрез средствата на невербалния театър, или „Театър на движението“, което е съществена характеристика в изкуството на уникалния „Tutti Soli“ – камерен, вокално-инструментален ансамбъл.

Сред изпълнителите се открояват имената на Дорота Счепанска, сопран (Полша), Валентин Ватев, бас-баритон, Йордан Димитров – концертмайстор, Атанас Атанасов – чембало, Явор Желев – флейта, Михаил Михайлов – валдхорна, Вълчан Вълчанов – обой, Кристиана Алипиева – виолончело, и други брилянтни изпълнители в областта на бароковото изкуство. Това изпълнителско съзвездие се допълва от диригентката – проф. д-р изк. Виржиния Атанасова, сценичен дизайн д-р Пенка Казанджиева и е в сътрудничество с НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“ и студенти от специалността „Театър на движението – Невербален театър“ от класа на проф. д-р Велимир Велев.

Източник

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *