Как Apple създаде първия си „въглеродно неутрален“ продукт

През септември Apple обяви, че всички нейни следващи модели смарт часовници ще имат опция за „въглеродно неутрален“ модел на същата цена като обикновените, започваща от 249 долара.

За Apple превръщането на даден продукт във „въглеродно неутрален“ означава промяна на операциите – включително производството, опаковането и доставката, за да се намалят емисиите на парникови газове, свързани с изработването и продажбата на часовниците. По този начин компанията успява да намали емисиите, свързани с един часовник, от 36,7 кг на 8,1 кг, пише CNBC.

За да нарече часовниците си „въглеродно неутрални“, без да може да елиминира всички емисии, свързани с производството на часовниците, Apple закупува въглеродни кредити, за да компенсира останалите 8,1 кг емисии, или около 22% от общия отпечатък от производството на един часовник.

Най-важната задача: Намаляване на емисиите

Най-важната работа, която Apple извършва при пускането на своя „въглеродно неутрален“ часовник, е да намали емисиите, които са свързани с производството му, пише още CNBC и дава някои конкретни примери за това как компанията е работила за намаляване на действителните си емисии, свързани с производството му:

  • 30% от материалите, използвани за изработката на „въглеродно неутралния“ часовник, са рециклирани или възобновяеми (без да се включват опаковките и аксесоарите в кутията)
  • 100% от доставчиците, от които технологичният гигант купува части и компоненти за „въглеродно неутралния“ часовник, са се съгласили с Програмата за чиста енергия на доставчиците на Apple, което означава, че те трябва да захранват производството на частите с възобновяема енергия и да инвестират в нови проекти за добива на такава в районите, в които работят. За да бъдат част от програмата, квалифицираните доставчици нямат право да ползват кредити за възобновяемата енергия, която вече съществува в електрическата мрежа, в която работят, а вместо това трябва да закупуват нова възобновяема енергия – изискване, наречено „допълняемост“. Apple е прозрачна и конкретна по отношение на източниците на чиста електроенергия, които използват нейните доставчици, в своя доклад за напредъка в областта на околната среда: През 2022 г. 2% от доставчиците са използвали възобновяема електроенергия, произведена на място, 24% са купували сертификати за възобновяема енергия, 66% са купували възобновяема енергия, а 9% са правили преки инвестиции в проекти за възобновяема енергия.
  • 100% от електроенергията, използвана при производството на часовника, е чиста, което означава, че Apple и нейните производители са инвестирали в достатъчно възобновяема енергия, за да покрият електроенергийния отпечатък на производството на „въглеродно неутралния“ часовник. В някои случаи, ако производителят все още не е достигнал 100% възобновяема енергия, Apple запълва празнината чрез достатъчно инвестиции в проекти за възобновяема енергия. Този вид корпоративна математика за закупуване на чиста електроенергия е със собствена сложна счетоводна рамка, но е нещо стандартно, което значително подобрява темпото на навлизане на възобновяемата енергия в мрежата.
  • Планира се повече от половината от превоза на продукти от гледна точка на теглото да се извършва с методи, различни от самолетите. Понастоящем пътуването със самолет е един от най-въглеродно интензивните методи на транспорт.
  • Опаковката на часовника е изработена от 100% рециклирани или „отговорно добити“ дървесни влакна.
  • Apple също така съчетава очакваното електричество, което потребителите ще използват за зареждане на своите въглеродно неутрални часовници, с инвестиции в проекти за чиста енергия. Компанията дава информация на потребителите кога енергията в мрежата, която използват, е най-чиста, така че те могат да изберат да зареждат устройството си, когато тя се зарежда в най-голяма степен с възобновяема енергия.

Източник

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *