AI модел, който печели 10 000 евро на месец

Тя е от Барселона, на 25 години, с буйна розова коса и сексапилни извивки.

Всяка седмица получава десетки лични съобщения с покани за среща.

Но въпреки естественото си излъчване, тази млада жена е виртуален модел с изкуствен интелект.

Казва се Айтана и е първият испански модел, създаден с помощта на AI, разказва Euronews.

Миналото лято Рубен Круз, нейният дизайнер и основател на агенция The Clueless, преживява труден период, защото няма много клиенти.

„Започнахме да анализираме начина си на работа и осъзнахме, че много проекти се отлагат или отменят поради проблеми извън нашия контрол. Често това се случваше по вина на инфлуенсъра или модела, а не поради проблеми с дизайна“, казва Круз.

Затова решават да създадат свой собствен инфлуенсър, който да използват като модел за марките, които се обръщат към тях. Така се появява Айтана, чиято външност е близка до съвършенството.

Според създателя ѝ, виртуалният модел може да печели до 10 000 евро на месец, но средната сума е около 3000 евро.

„Направихме го, за да не зависим от други хора, които имат его, мании или просто искат да изкарат много пари, като позират“, казва Круз.

Айтана печели малко над 1 000 евро за реклама, а наскоро стана лице на Big, компания за спортни добавки. Качва и снимки по бельо във Fanvue, платформа, подобна на OnlyFans.

Само за няколко месеца тя събира над 121 000 последователи в Instagram, а снимките ѝ получават хиляди гледания и реакции.

Дори получава лични съобщения от известни личности, които не знаят, че не е действителен човек.

„Един ден известен латиноамерикански актьор ѝ пише, за да я покани на среща. Самият той има около 5 милиона последователи и някои от нашия екип са гледали негови телевизионни сериали, когато са били деца“, казва Круз.

„Той нямаше представа, че Айтана не съществува“, добавя той.

Всяка седмица екипът на агенцията има среща, за да програмира живота на Айтана.

Решават какво ще прави през седмицата, кои места ще посети и кои снимки ще бъдат качени, за да захранят последователите ѝ. Но няма фотосесии, няма смяна на гардероба, а само комбинация от изкуствен интелект и експерти по дизайн, които използват Photoshop, за да направят възможно моделът да прекара уикенда в Мадрид, например.

„През първия месец осъзнахме, че хората следват живота, а не изображенията. Тъй като тя не е жива, трябваше да й придадем малко реалност, за да могат хората да се свържат с нея. Трябваше да разкажем някаква история“, обяснява графичният дизайнер.

Ето защо Айтана има много ясно изразена „индивидуалност“. Тя е създадена като фитнес ентусиаст, решителна и със сложен характер. На уебсайта се определя като общителна и грижовна.

„В Айтана е вложен много труд. Създадохме я въз основа на това, което обществото харесва най-много. Помислихме за вкусовете, хобитата и трендовете, които са на мода през последните години“, обяснява Круз. След като анализирали тенденциите, осъзнали, че ориенталската култура се е европеизирала много през последните години, затова се опитали да уловят това в розовата коса на модела.

Айтана е толкова успешна, че дизайнерите вече са създали втори виртуален модел, наречен Мая, „малко по-срамежлив“. Имената също не са избрани случайно – и двете съдържат съкращението за изкуствен интелект (AI).

Агенцията е затрупана с молби от компании, които искат свой персонализиран модел. „Те искат да имат образ, който не е реално лице и който представя ценностите на марката им, така че да няма проблеми с приемствеността, ако трябва да уволнят някого или вече не могат да разчитат на него“, казва Круз.

Съществува и възможност за спестяване на разходи от хонорари за инфлуенсъри.

„Ким Кардашиян печели един милион евро за снимка в Instagram, а не лекува рак. Никой не печели милион евро за това, че е качил снимка в социална мрежа, това ми се струва абсурдно“, казва дизайнерът.

Агенцията смята, че това може да помогне за намаляване на пазарните цени и да даде тласък на малките компании, които не могат да си позволят големи рекламни кампании.

Инициативата обаче не е лишена от критици.

Мнозина се опасяват, че нереалистичното съвършенство на моделите може да повлияе на младото поколение да се вманиачи по постигането на такава визия.

Критики се отправят и към силно сексуализирания образ на моделите.

В отговор на това агенцията заявява, че те просто следват естетиката, която вече е създадена от истинските инфлуенсъри и самите марки. „Ако ние не следваме тази естетика, марките няма да се интересуват от нея. За да се промени тази система, трябва да се промени визията. Светът генерално е сексуализиран.“, допълват създателите на Айтана.

 

Източник

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *