Пет малко известни факта за возилото на висшия съветски ешелон Волга ГАЗ-24

Легендарната Волга ГАЗ-24 беше символ на властта в Съветския съюз, караха я служители, ръководители на държавния апарат, директори на предприятия, милиционерите и опасните разузнавателни служби. Казват, че посещението в такава кола пред дома, особено черна, или е отваряла врати, или е водило до заточение в далечния север.

В бившия СССР по-възрастното население трябва да познава и комби версията на GAZ-24-02, с тапицерия от изкуствена кожа със специфична миризма. Тя се използва често за такси и като линейка.

Специален цвят за „Волга”

През 1969-1970 г. е разработен и одобрен цвят на каросерията „шам фъстък“ за бъдещи таксита. Освен това той е създаден, като се вземат предвид редица важни условия. Първо, такава цветова схема не може да се използва в линията на нито един друг автомобилен завод в СССР. Второ, цветът трябва да не дразни. Трябва да е в хармония с градския ландшафт. Автомобили в този цвят се произвеждат за таксита до 1978 г., когато за такситата е избран нов лимоненожълт нюанс.

От кого са копирали?

Иновативната и обещаваща нова „Волга” е създадена след обстоен „прочит” на повече от две дузини чуждестранни модели от първата половина на шейсетте: от Ford Falcon, Chevrolet Corvair, Plymouth Valiant, Rover 2000 и Mercedes-Benz 220 до Fiat 2300, Holden Standard Sedan , Peugeot 404, Mitsubishi Debonair, Volvo 122S и дори Citroen DS-19. Освен това някои от тези автомобили през 1962-1964 г. участват в тестове успоредно с GAZ-24.

Модерен покрив

Между другото, в първите проекти, датиращи от 1965 г., Циколенко и колегите му искат да направят новото комби „Волга” с оригинален и модерен по това време двуетажен покрив със стъклени секции отпред и отстрани. По-късно обаче този вариант е изоставен. За щастие, практичността и интериорната архитектура с плосък под със сгънати седалки, един или два реда дивани зад водача и отделно отделение за резервната гума все пак мигрират към серийния автомобил.

Супер бърза „Волга”

От самото начало GAZ-24 е планиран за лансиране с много версии и модификации. След като дизайнът на автомобила е одобрен, скулптори и инженери работят и върху „луксозна“ версия под символа 24-14. Това е седан с 6-цилиндров двигател и модифицирана хоризонтална радиаторна решетка с четири фара. Но въпреки успешното тестване на три прототипа, той на е допуснат до поточната линия.

Редактор: Пламен Георгиев

 

Източник: CarMarket.bg

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *