Превърна ли се Zara в новото лице на лукса?

От години Zara на Inditex следва луксозните марки. Топ имената в модата показва нови стилове по подиума, които търговецът на дребно след това бързо интерпретира с продукти на много по-ниски цени, пише редакторът на Bloomberg Андреа Фелстед.

Но най-голямата опасност е, че позиционирането на Zara отблъсква купувачите, които са внимателни към разходите си, особено докато ултрадостъпната Shein се разраства преди евентуално листване за 90 млрд. долара, а евтината Primark на Associated British Foods се насочва към САЩ – вторият по големина пазар на Zara.

Inditex се ангажира да поддържа историческата достъпност на Zara. Наистина, в магазин за в лондонския Челси по-рано тази седмица бяха изложени на равни обувки на цена от 22,99 паунда. Но марката не може да си позволи да изгуби фокуса си върху стойността, нито имиджът ѝ трябва да стане толкова престижен, че да отблъсква клиентите с ограничени пари – дори ако има продуктите, които да отговорят на желанията им. Наред с елегантната фотография в стил висша пода, показваща онлайн колекцията, Zara трябва да гарантира, че продуктите ѝ на по-разумни цени също биват отразени първокласно.

Това ще бъде още по-решаващо, ако със забавянето на инфлацията и спадането на лихвите амбициозните купувачи се изкушат да се върнат към предишните си места. Засега обаче този момент е още далече.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *