Бляскава история и сложно бъдеще

Тази година магията липсва на Disney, въпреки че миналия месец компанията отпразнува своята 100-годишнина – и имаше какво да се отбележи. През последното столетие компанията се превърна в една от най-големите публично търгувани медийни и развлекателни компании в света с пазарна капитализация от над 150 млрд. долара.

Но бъдещето пред компанията не е розово, пише CNN, тъй като тя се бори с последствията от все още нерентабилния си стрийминг бизнес, продължаващата стачка на актьорите, намаляващата посещаемост на увеселителния парк Disney World във Флорида, съдебните битки с републиканския кандидат за президент и губернатор на Флорида Рон ДеСантис и несигурността около плана за приемственост на главния изпълнителен директор.

Акциите на Disney, които са на стойност около 84 долара за акция, са на най-ниското си ниво от близо десет години. Те са се понижили с 8%, откакто главният изпълнителен директор Боб Айгър се завърна като главен изпълнителен директор през ноември миналата година, и с 3% от началото на годината.

За сравнение, акциите на Comcast са поскъпнали с повече от 18% тази година, а на Warner Bros. Discovery, която притежава CNN – с 22%.

Подобно на конкурентите си, Disney е изправена пред несигурна медийна среда, тъй като все повече зрители се отказват от линейната телевизия в полза на източници на забавление, които големите медии не контролират, включително TikTok и YouTube. Но Disney е особено силно засегната.

В сряда следобед компанията отчете тримесечните си резултати и леко се размина с очакванията за продажбите, но пък докладва по-добри от очакваните печалби. Компанията добавя 7 млн. основни абонати на Disney+ и намалява загубите си от стрийминг.

Несигурно бъдеще за линейните телевизионни активи на Disney

За никого не е тайна, че бизнесът с линейна телевизия изпитва затруднения, а проблемите на Disney в този традиционен сегмент са валидни и за почти всички останали американски медийни компании.

През последното тримесечие приходите на Disney от линейна телевизия продължават да спадат – със 7% в сравнение със същото тримесечие на миналата година.

Но Айгър намеква за план за генериране на парични средства за линейните активи на Disney, които включват ABC, Disney Channel, FX и National Geographic, чрез потенциална продажба.

Иначе ESPN остава светъл лъч в традиционното медийно портфолио на Disney, като продължава да привлича спортните фенове.

Изто-ник

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *