На какво се дължи лидерството на Китай в зелените технологии?

Бързият възход на китайските компаниите за електрически превозни средства в страната не се дължи на субсидии, а на „постоянни иновации“, категоричен е министърът на търговията на страната Уан Уентао.

Според него твърденията за „свръхкапацитет“ от страна на САЩ и Европа са неоснователни, съобщи китайското министерство на търговията в понеделник, цитирано от CNBC. Уан също така смята, че предимството на Китай в производството на електрически превозни средства се дължи на „добре изградената система на веригата за доставки и пазарната конкуренция“.

Високопоставеният представител на китайската държава направи тези забележки по време на кръгла маса в Париж в неделя с представители на повече от 10 китайски компании, сред които производителите на електромобили Geely и BYD, както и производителят на батерии за CATL. Според изявлението кръглата маса е била посветена на антисубсидийната проверка на ЕС за вноса на електрически превозни средства от Китай, наред с други теми.

Уанг отбелязва, че китайската индустрия за електрически превозни средства е „дала важен принос за глобалния отговор на изменението на климата, както и за екологичната и нисковъглеродната трансформация“, добавяйки, че китайското правителство ще защитава „законните права и интереси“ на местните компании.

Въпреки че през март парламентът на Китай, Националният народен конгрес, обяви, че правителството ще предприеме стъпки за ограничаване на свръхкапацитета в промишлеността, длъжностните лица са категорични, че въвеждането на мита или други търговски ограничения ще лишат потребителите по цял свят от алтернативи за зелена енергия, които са от ключово значение за постигането на глобалните цели в областта на климата.\

Източник

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *