Как Китай може да наложи вето на цена на петрола от 100 долара за барел?

Шофьорите отново започват да усещат натиск на бензиностанциите, тъй като цената на петрола се приближава до 100 долара за барел. Намаляването на доставките от Саудитска Арабия и Русия може да тласне световните цени на петрола още по-високо, пише Wall Street Journal.

Но Китай, най-големият вносител на суров петрол в света, също има думата тук. И макар да изглежда, че растежът на Китай се е подобрил умерено през август , все още има две ключови причини, поради които пазарите може да надценяват вероятния обхват на китайското търсене и неговото въздействие върху глобалните бенчмаркове, в това число и върху Брент, в края на 2023 г.

А производството на рафинирани продукти като дизел също е било подозрително ускорено през 2023 г. в сравнение с традиционните двигатели на търсенето като сектора на имотите и тежката промишленост. След като глобалните цени на горивата отново се повишиха, тези продукти започнаха да изтичат обратно на световните пазари с отмъщение: нетният износ на петролни продукти от Китай почти се утроява през август до 2,4 милиона метрични тона, показват данни на CEIC. През юни, когато цените бяха много по-ниски, Китай изнесе само 109 000 тона продукт.

Разбира се, китайският растеж винаги може да изненада в посока нагоре в края на 2023 г., въпреки че в момента стабилизирането, а не силното възстановяване изглежда по-вероятно. И Китай може да има други причини да продължи да запълва петролните си резерви, дори и на по-високи цени, като се има предвид засиленият фокус на Пекин върху сигурността и самоувереността – и все още обтегнатите отношения със Запада.

Но всеки, който залага на предизвикан от Китай скок на цените на петрола в края на 2023 г., вероятно ще бъде разочарован.

 

Източник

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *