Шофьорите отново започват да усещат натиск на бензиностанциите, тъй като цената на петрола се приближава до 100 долара за барел. Намаляването на доставките от Саудитска Арабия и Русия може да тласне световните цени на петрола още по-високо, пише Wall Street Journal.
Но Китай, най-големият вносител на суров петрол в света, също има думата тук. И макар да изглежда, че растежът на Китай се е подобрил умерено през август , все още има две ключови причини, поради които пазарите може да надценяват вероятния обхват на китайското търсене и неговото въздействие върху глобалните бенчмаркове, в това число и върху Брент, в края на 2023 г.
А производството на рафинирани продукти като дизел също е било подозрително ускорено през 2023 г. в сравнение с традиционните двигатели на търсенето като сектора на имотите и тежката промишленост. След като глобалните цени на горивата отново се повишиха, тези продукти започнаха да изтичат обратно на световните пазари с отмъщение: нетният износ на петролни продукти от Китай почти се утроява през август до 2,4 милиона метрични тона, показват данни на CEIC. През юни, когато цените бяха много по-ниски, Китай изнесе само 109 000 тона продукт.
Разбира се, китайският растеж винаги може да изненада в посока нагоре в края на 2023 г., въпреки че в момента стабилизирането, а не силното възстановяване изглежда по-вероятно. И Китай може да има други причини да продължи да запълва петролните си резерви, дори и на по-високи цени, като се има предвид засиленият фокус на Пекин върху сигурността и самоувереността – и все още обтегнатите отношения със Запада.
Но всеки, който залага на предизвикан от Китай скок на цените на петрола в края на 2023 г., вероятно ще бъде разочарован.