Рекламата достигна ново дъно в ерата на подкастите

Актьорът Ръсел Бранд измина дълъг път, откакто се препираше с Джеръми Паксмън, водещ на Newsnight по ВВС, агитирайки за социалистическа революция, която да сложи край на несъответствието между богати и бедни, като каза, че капитализмът е „100 процента корумпиран“ и нарече печалбата „мръсна дума“.

Десет години по-късно мултимилионерът, който е още уелнес гуру и конспиративен инфлуенсър, говори на един език с Тъкър Карлсън (бивш водещ във Fox News – бел. прев.), наричайки републиканския кандидат-президент Рон Десантис „приятел“ и лансира новата книга на изоставащия в кампанията губернатор на Флорида пред 6,5-те милиона абонати на канала си в YouTube. Бранд рекламира и други продукти – от която и да е марка, спонсорирала последния епизод на неговия подкаст „Останете свободни с Ръсел Бранд“.

В скорошнo интервю с Десантис Бранд го прекъсна, за да рекламира марка мъжко бельо. „Навън е много топло и не знам за теб, Рон, но на мен ми става доста горещо там долу“, каза Бранд. „Лятото не е проблем, ако носите бельо Sheath… Има по нещо за гениталиите на всеки.“

Но като повечето неща, които се наричат „автентични“, тези реклами всъщност са точно обратното: те експлоатират доверието, установено чрез „парасоциалната“ – или асиметрична – връзка между водещия и слушателя.

И е доста смущаващо внезапно да осъзнаете, че човекът, когото току-що сте слушали да говори с авторитет и достоверност – да речем за заплахата от Китай или как да преодолеете бившия/бившата си – сега използва същия този глас, за да опита да ви убеди, че възможността да намерите терапевт чрез приложение е революционно развитие (говоря на вас, BetterHelp, пише авторката). Толкова революционно, че трябва незабавно да изтеглите приложението и да използвате техния код за отстъпка.

Кога колективно решихме да приемем този вид шашма? Никога не бихме позволили подобна безсрамна рекламна постановка да бъде вмъкната в, да речем, вестникарска статия. Границата между истинското съдържание и търговската пропаганда е размита до такава степен, че не можем да ги разграничим. И това е важно, защото е част от по-широк и по-сериозен обществен проблем: обезценяването на истината.

Трябва да възприемаме четените от водещия реклами такива, каквито всъщност са: сенчеста и измамна декорация на мръсния бизнес на рекламата. Нека се отървем от тях, завършва Кели.

 

Източник

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *