Лятото на женската солидарност и голямото харчене за преживявания

Печалба от над 1 милиард долара за филма „Барби“, към чиято премиера се стекоха хиляди групи жени и момичета.
Надбягване за гривни с мъниста преди концертите на Тейлър Суифт и за каубойски шапки с ресни за тези на Бионсе.
Билетите за големи културни събития са само началото на голямото женско харчене това лято, довело преломния комерсиален успех на филма „Барби“, „Renaissance Tour“ на Бионсе и „Eras Tour“ на Тейлър Суифт, чиито над сто концерта в рамките на турнето вероятно ще са първите в света, донесли 1 милиард долара. Местните икономики пожънаха допълнителните ползи, както отбеляза Федералният резерв през юли.
„Барби“ на Грета Геруиг надхвърли над 1 милиард долара продажби на билети в световен мащаб, според изследователската компания Comscore. Това е първият американски филм на жена режисьор, който преминава тази граница.
Въпреки че разпространителите, заедно с компанията Mattel, покриха света с розови маркетингови материали, един от най-силните им ходове беше изричният коментар в трейлъра, че филмът е едновременно за хора, които обичат и мразят Барби.
Посланието беше част от маркетинговата еволюция на Mattel, която позволява на Геруиг да се подиграва с компанията, включително в сцена с група мъже в нейната заседателна зала.

Така филмът разшири аудиторията на Mattel до повече хора и направи Барби популярна сред жени и мъже от много възрасти.

Не точно активизъм, но повече от забавление
Най-горещите събития това лято привлякоха тълпи, събрани от обща тема: изкуство, създадено от жени, които говорят за това какво е да бъдеш жена, пише в анализ The Wall Street Journal. Мегазвездите на сцената и екрана изглеждат недостижими, но споделят добре познати истории.
Докато много жени в САЩ се чувстват безсилни след отмяната на делото Роу срещу Уейд от Върховния съд миналата година, тълпите на тези културни събития демонстрират „чувство на солидарност, за което жените са готови да платят добри пари“, казва Катрин Уинч, главен изпълнителен директор на The Mom Complex и автор на „Slay Like a Mother“.
Джоди Герсън, председател и главен изпълнителен директор на издателя на Суифт Universal Music Publishing Group, казва, че „Барби“, Тейлър Суифт и Бионсе разказват истории за овластяването на жените по автентичен начин. „Подсъзнателно се събираме около тях, защото тяхната сила дава сила и на нас“, добавя тя.
Преживяване на дълги разстояния 
Това, което отличава събитията това лято е, че жените изминават все по-дълги разстояния, за да бъдат част от общност от фенове. Средното изминато разстояние за присъствие на концерт от „Eras Tour“ на Тейлър Суифт е над 300 мили (около 480 км) – двойно повече от изминатото за „Reputation Tour“ през 2018 г., според Vivid Seats. Феновете на Бионсе пък са пътували 46% повече за концерт от „Renaissance World Tour“, спрямо изминатото разстояние за „The Formation World Tour“ през 2016 г.
Getty Images
Освен за билети, чиито цени за по-предните линии са 1200-1500 долара, и за мърч стоки, момичетата и жените също така харчат за тоалети, които отдават почит на различните албуми на Суифт, обличайки се като различна „ера“ от музиката ѝ.
Ашли Джаксън от Сан Антонио, майка на две дъщери (на 14 и 16 години) харчи огромна сума за два концерта от „Eras Tour“ в САЩ (и планира пътуване до Португалия следващото лято със същата цел).
„Признавам, че е лудост, но дъщерите ми наистина вярват, че това са били най-щастливите в живота им“, казва тя.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *